Merk-waardige medewerkers in tijden van economische tegenwind

Groeien moet kunnen. Ook in economische tegenwind. Maar hoe speel je in op de wens van de kritische klant? Hoe onderscheid je je bedrijf van de concurrent? Hoe werken de medewerkers hier aan mee? Hoe krijg je de neuzen een kant op? Zeker in een internationale omgeving zoals die van jullie? Met meerdere vestigingen en culturen. Welke middelen zet je hiervoor in? Kortom, hoe zorg je ervoor dat de medewerkers waarmaken waar je bedrijf voor staat en de klanten dit her- en erkennen, en dus dat medewerkers merk-waardige medewerkers worden?

Marieke Haaker en Claudette Deddes zijn nieuwsgierig naar de antwoorden van bijzondere ondernemers. MKB’ers in de Haarlemmermeer wel te verstaan. Hoe doen zij dit? Waar leggen ze de nadruk op? Wat is hun geheim?

Op basis van de antwoorden van zo’n 30 andere ondernemers ontwikkelen wij een checklist, een soort APK-keuring. Met praktische tips en adviezen. Hiermee kan men het eigen bedrijf doorlichten op de terreinen personeel, communicatie en merkbeleving, en kijken waar het op een makkelijke en eenvoudige manier aangepast kan worden. Uiteraard ontvangen deelnemers aan het onderzoek deze checklist als dank voor de bijdrage aan het onderzoek.

Wat is internal branding?

Internal branding is kortweg ‘het waarmaken van het merk’. Het is een gepland proces waarbij men met behulp van de corporate identity medewerkers bij het merk probeert te betrekken. Internal Branding heeft als doel het verbeteren van de werkcultuur, hetgeen ertoe moet bijdragen dat medewerkers de merkbelofte beter in de gewenste klantervaring kunnen omzetten.

En verder…

De resultaten verwerken wij ook in een handzaam boekje, een notitie, een training en een presentatie. Dit reiken wij graag uit tijdens een bijzondere bijeenkomst. Wij denken er aan om dit in samenwerking te doen met partijen die ondernemers in de regio ondersteunen met expertise, zoals Rabobank en MeerBusiness. Daarna zullen wij ook de vakbladen en regionale bladen hierover benaderen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s