Internal branding bij MKB

Internal branding zorgt ervoor dat de medewerkers waarmaken waar het merk van de organisatie voor staat. De medewerkers brengen het merk tot leven zoals het ook wordt beloofd aan de stakeholders en klanten. Dit kan alleen als disciplines zoals marketing, HRM, communicatie en management nauw samenwerken.

Bij grote bedrijven vinden steeds vaker internal branding trajecten plaats. De budgetten en capaciteit lenen zich ervoor om het grootschalig en gedegen aan te pakken. In het MKB zijn deze budgetten er veelal niet. Zijn de taken van HR, marketing en communicatie vaak ondergebracht bij de directeur of zijn secretariaat. De aanpak is afhankelijk van de tijd die gegeven is en de visie van de ondernemer.

Toch zijn er veel mooie voorbeelden en succesverhalen te vertellen. Van ondernemers die juist kiezen voor inzet van medewerkers, focus op HR en communicatie, in deze tijd van economische tegenwind. Verhalen die inspireren, die prikkelen, die gaan over de mens achter het product. Die praktijkverhalen over hoe medewerkers een sterk merk bouwen – ‘internal branding in het MKB’ – vind je hier op deze blog.

Veel leesplezier! 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s