Waarom deze blog

Groeien moet kunnen. Ook in economische tegenwind. Maar hoe speel je in op de wens van de kritische klant? Hoe onderscheid je je bedrijf van de concurrent? Hoe werken de medewerkers hier aan mee? Hoe krijg je de neuzen een kant op? Welke middelen zet je hiervoor in? Kortom, hoe zorg je ervoor dat de medewerkers waarmaken waar je bedrijf voor staat en klanten dit her- en erkennen, en dus dat medewerkers merk-waardige medewerkers worden?

Wij, Marieke Haaker en Claudette Deddeszijn nieuwsgierig naar de antwoorden van bijzondere ondernemers op deze vragen. Naar het verhaal achter de successen van deze MKB’ers. MKB’ers in en rond de Haarlemmermeer wel te verstaan. Kortom naar: internal branding in het MKB.

Op basis van de verhalen van deze bijzondere ondernemers ontwikkelen wij een checklist, een soort APK-keuring. Met praktische tips en adviezen. Hiermee kunnen ondernemers het eigen bedrijf doorlichten op de terreinen personeel, communicatie en merkbeleving en kijken waar het op een makkelijke en eenvoudige manier aangepast kan worden. Uiteraard ontvangen deelnemers aan het onderzoek deze checklist als dank voor hun bijdrage aan dit onderzoek.

De resultaten

De resultaten verwerken wij ook in een handzaam boekje of een notitie. Dit reiken wij graag uit aan de deelnemers tijdens een bijzondere bijeenkomst. Wij denken er aan om dit in samenwerking te doen met partijen die ondernemers in de regio ondersteunen met expertise, zoals Rabobank en MeerBusiness. 

Van en voor ondernemers

Het delen van kennis en ervaringen staat bij ons voorop. De resultaten delen we ook graag via een training of een presentatie die online te zien is. Uiteraard lichten wij graag ons verhaal en de resultaten persoonlijk toe om ondernemers op weg te helpen, te inspireren, te helpen groeien en successen te behalen. En last but not least, brengen we ondernemers graag met elkaar in contact.

Inspiratie voor vakgenoten

Internal branding zorgt ervoor dat de medewerkers waarmaken waar het merk van de organisatie voor staat. Dit kan alleen als disciplines zoals marketing, HRM, communicatie en management nauw samenwerken. De laatste jaren krijgt internal branding als ‘vak’ steeds meer aandacht. Er worden leergangen en seminars georganiseerd, er zijn boeken over geschreven en er hebben mooie cases bij bedrijven plaatsgevonden.

Een ding is ons opgevallen. Het zijn veelal de grote organisaties die internal branding trajecten aangaan. Grote organisaties die een duidelijke keuze maken voor de inzet van marketing, HRM en communicatie om een sterk merk te bouwen. Maar bijzondere cases bij MKB bedrijven worden in de literatuur veel minder gegeven. Ongetwijfeld zijn deze er, maar ze komen niet naar voren.

Met de verhalen in ons onderzoek en deze blog doen we dat wel. We hopen op deze manier naast ondernemers ook vakgenoten – HR managers, coaches, communicatieadviseurs en leidinggevenden – te inspireren en praktische adviezen te geven.

Advertenties

One thought on “Waarom deze blog

  1. I’m pleased that I seen this website, precisely the proper information that I was trying to find! dkcfaddbcbfg

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s